You're caught between the devil and the deep blue sea

Idag på morgonen när ajg stod och väntade på bussen i godan ro kom körde ent axi fram och ställde sig framför mig på busshålplatsen (detta händer en gång ibland då dom inte vet att det faktiskt går bussar för oss ute-i-industrierna-jobbare)
Taxin stannar och jag ställer mig och skakar på huvudet för att visa att jag inte vill åka taxi. Taxi chaffören säger då
- Vart ska du?
- Till jobbet (bex är trött rokar itne jiddra emd en jävla taxichaffis klockan 04.15 på morgonen)
-Vart jobbar du?
- Ibm.....
- som i blanchardstown
- mm men jag vill inte ha nån taxi jag väntar på bussen
- nee men bussen har redan åkt förbi jag såg den där borta förut . chaffisen viftar med armen framöver
- nee det har den inte alls och jag behöver inte nån taxi
- yes yes jag såg den där borta
Bex lägger in den svarta blicken hon väldigt ofta använder då hon inte orkar med folk. även ärvd av min mor. sen suckar jag tungt och kollar bort
taxichaffören ropar på mig en gång till att hoppa in sen åker han.

Bex blir arg förbannad och fattar inte varför dom inte bara tar ett enkelt nej utan förösker lura  folk att dom missat bussen så jävla pissigt!

Kommentarer
Postat av: Ewe

men gud, det där har jag aldrig hört talas om. fy fan va dåligt :S du skulle skällt ut honom :P

Postat av: Elena

Fy faaaan för de!

2009-08-28 @ 17:30:53
URL: http://elenamarenitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback