skeletons are catching up

Vaknade vid elva idag. Satte igång ett scrubs avsnitt och gick inte upp ur sängen försen 12. men det är helt okej för det är faktiskt lördag idag!

Gårdagens spenderades ute i corduff hos amanda där vi satte igång partysize engångsgrillen och grillade kyckling och fläskfile till detta åt vi ungsrostade potatisar och morötter och tzatsiki och lite sallad med fetaost och körsbärstomater. Vilken brakmiddag det blev! och så ofantligt gott va det! Lite akustisk gitarr och så var vi igång. Halv tio åkte jag hem mot stan och min tomma lägenhet då elena och peter är iväg och firar peters födelsedag på hemlig ort.

Men det va ändå inte dagens höjdpunkt. Fastän det var en helt fantastisk kväll men när jag kom hem skulle jag kolla posten. Där i fann jag ett brev från min mormor och det va så kul att läsa hennes ord! fastän det ibland kan vara lite svårt att läsa hon har en sån härlig gammaldags stil. Nästa lördag fyller min mormro 83 har jag för mig. En anledning att man saknar hem är att få vara en dag hemma hos mormor och höra hennes fantastiska historier och äta hennes otroligt goda mat! Det spelar ingen roll men fläskfile med svamp är aldrig lika gott när man gör det själv som hemma hos mormor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback