2010 musik

Så under 2010 hände nått skumt.. massa toplistemusik hamnade på spotifylistan.. och jag började använda spotify för den delen. Lite efter men shit pommes bor man i irland är man alltid lite efter

så en lätt sammanfattning om låtar.. observera nu att låtarna kan vara grymt utjatade men det har inte med saken att göra utan det har med själva minnen som sitter fast i låten

Tycker nog vi börjar med årets mest spelade låt

Coldplay – Fix You Tänker tillbaks till när Amanda först flyttade in i lägenheten och vi låg på balkongen hela eftermiddagarna och lyssnade på fix you om och om och om igen. diskuterade livet och bara hade det gött.
Ett extra minnesvärt är nog ändå skrattanfallet som kom när kommentaren "chinos kommer tillbaks på fredag" jag tror aldrig jag skrattat så hårt som den gången i år.
Kommer inte ens ihåg vad som va roligt med det hela men fy fan vad vi skrattade

Om vi fortsätter på balkongtemat så kommer jag ihåg när den här låten kom ut.. Oskar Linnros – Från och med Du
Sönderlyssnad ? javisst
fortfarande asbra ? jajamensan

vi fortsätter väl med lite mer snooktema Daniel Adams-Ray – Dum av dig
Amanda kommer hem från en två veckors lång semster hemma i sverige. Saknaden va olidlig och historierna va många efter två veckor. dock snackade vi varje dag på skype
Men fort vi tackar amandas mamma för att hon gav oss ännu en låt att lyssna på i solskenet på balkongen (ja vi har spenderat lite väl mycket tid på balkongen.. vi använde det mer som vardagsrum ända in i början av oktober.
Det ända vi saknade där ute va en strömsladd som gick hela vägen ut till bordet

Sen innan amandapanda flyttade in kommer jag ihåg en sen temple bar kväll när vi gick och sjöng på denna längs dublins gator lyckliga över att inte behöva frysa ihjäl
Lars Winnerbäck – Elegi

En låt som måste nämnas när man pratar 2010 och musik Yolanda Be Cool & DCUP – We No Speak Americano - Radio Edit
Ursäkta men har inte alla klubbar och förfester spelat sönder denna?
Fortfarnade blir det dock ett jäkla liv på dansgolvet när denna sätter igång

Katy Perry – California Gurls (feat. Snoop Dogg) tillsammans med denna låt. Men denna lilla låten får mig och tänka på WQs sista utekväll och  slutet på sommaren. Det känns som just den kvällen när WQ lämnade lite bestämde att sommaren och alla galenheter nu är slut.. Känns som en hel evighet sen..

EFter sommaren så kom det nog en höst.. jag märkte nog dock inte av den. Karin flyttade till dublin i oktober.. en period av mycket fest och extremt roliga hemmakvällar. Med karin kom också två låtar som är otroligt bra

Mumford & Sons – Little Lion Man
Oasis – Don't Look Back In Anger (dans på köksbord är alltid ok)

Vi tackar karin för två av dom bästa låtarna och ursäktar om vi spelade sönder din gärna med Daniel Adams-Ray – Gubben i lådan

sen kommer den där biten när jag tappade bort min musiksmak och en låt som får mig att tänka på purty kitchen där vi spenderat många utekvällar under hösten 2010
Flo Rida – Club Can't Handle Me - Feat. David Guetta
Här upptäckte jag att min musiksmak blivit helknäpp

En snabb genomgång av 2010 och dess musik
Vi hoppas 2011 tar med sig ännu mer vettig musik och fler danskvällar och minnen




Kommentarer
Postat av: Karin

Gubben i lådan och don't look back in anger kommer förevigt vara soundtracket till första tiden i Dublin och livet på Portland Street.Good times!

Postat av: Amanda

Seriöst det där var nog fetaste sommaren ever! Fan vad ja längtar tillbaka nu, ge mig sommar nu!!

2011-01-16 @ 21:27:51
URL: http://iomia.blogg.se/
Postat av: Weroniqa

Men BexLouba.. Jag kommer tillbaka till sommaren igen! ;)

2011-01-24 @ 12:21:40
URL: http://weroniqas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback