siffror löften och svek

Sakar jag irriterar mig på när jag är på gymmet (mycket listor nu förtiden..)



1. Folk som snackar skit och blockar maskiner... Det är okej att snacka på gymmet. Att gymma tillsammans är så mycket lättare än att stå där själv o se ut som ett ufo , Men det finns ett fel sätt att göra det på.
I Tisdag va jag iväg på gymmet en sväng det va smockat av folk för det är d vid 18.30 till 19.30. Men jag lyckdes ändå ta mig runt dom flesta maskinera utav dom som jag har i mitt schema.. förutom en...
På den maskinen satt en person. En av dom där biffiga typerna som tuggar tuggumi och stirrar sig själv i speglen samtidigt som dom gymmar. Han satt där.. Stirrade rakt fram.. jag tog maskinen framför honom först och tänkte "hmm undra om han faktiskt ska använda maskinen eller om han bara tycker det är jävligt nice och sitta o göra ingeting på den istället.. "
Så jag körde färdigt maskinen jag själv va på sen fortsatte jag på nästa... under den tiden satt Biffen kvar.. fort hade han inte gjort ett skit.. Då kom hans polare fram och dom stog och snackade skit ... biffen rörde fort inte maskinen. Tillslut hade jag gjort min sista maskin förutom den som biffen va på. Jag va precis på väg över till honom för att konfrontera honom för hans dåliga stil. Jag skulle övervinna min svenskhet och gå o säga till honom att " du kanske ska flytta på dig om du ska snacka skit"
Då reser sig jävlen och det kommer en benig brud och tar den....


2. Parfym... Jag är en nysmänniska ända sen jag kom till dublin. Jag nyser av folk som har för mycket parfym på sig.  Galet mycket också..
Men okej en liten dos så där när man kliver ur duschen o ska hasa sig iväg nånstnas. Helt ok för mig . Uppskattat till och med...
Men att innan du kliver in på gymmet dränka dig i 1 flaska parfym . Varför? Varför? du ska fan inte lukta gott när du tränar! FFS det är ett gym det är meningen att svetten ska rinna !
Lyckades hamna vid två sådana damer på gymmet den här veckan. Nysa + löpband = ingen hit!


3. Mobiler på gymmet... Jag vet inte, är det bara jag som inte vill bli kontaktad när jag är på gymmet. Va hände med voicemail eller caller ID nu förtiden. Du kan se exakt vem som ringt och när den ringde.. Men neda mobilen ska med på gymmet och gärna pratas i hela tiden. Okej om du snackar i telefonen när du kommer in. Men inte fan står du på löpbandet och snackar om uppdateringarna i ditt liv med en polare samtidigt.. Ring upp sen ffs! Vad är det med oss och att vara tillgängliga hela tiden. Gymmet = mobilfri zon


4. Otroligt roligt eg.. Men jag var fortfarande arg över biffen som hade suttit och blockat maskinen. Men gick upp och ställde mig på löpbandet och där lallar jag på så gott det går. Men maskinen bredvid mig va trasig.. Med stora bokstäver på dispalyen stod det  "OPERATIONAL ERROR" Under dom 30 minuter jag va där gick ca 1 person i minuten fram och klickade på random knappar för att få igång den. Det gör mig inte så mycket. Det värsta va ändå den tomma blicken dom gav mig när den inte gick igång. "trycka trycka trycka på massa knappar.... inget funkar... stirra på människan bredvid mig.... trycka trycka massa till... sen glo ilsketpå människan bredvid igen" NEJdet va inte jag som tog sönder den och JA den är sönder.. det står med feta bokstäver "OPERATIONAL ERROR"


Så där några små grejer som stör mig när jag inte vill bli störd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback