all the things i've done

Att bo här borta kan ibland va lite skumt. Jag trivs grymt bra med alla små vänner och små pints ^^

Det som är det skumma är att man kan träffa en människa varje dag i ca 5 månader. Efter fem månader åker dom hem. precis i lagom tid för att man ska tycka det är lite tomt. Men oftast finns historierna kvar om dom långt efter. När jag började tyckte jag det va lite skumt att höra alla historier om saker som hänt på desken, människor som vatt där, saker dom gjort , dumheter från kunder osv. Nu för tiden är jag en av dom som sitter och drar historier om folk som jobbade här innan.

En av de få människor som vi alla skrattar åt när det kommer till gamla desktyper är Jim.
Jim kommer en morgon in med en vit tshirt med ett fotavtryck mitt på magen. Vi frågr lite fint jim varför har du ett fotavtryck mitt på magen. Jim lite halvbakis svarar eeeh jaa jag tog en tröja imorse men ojda där var det visst ett fotavtryck.
Jim tyckte också väldigt mycket om att sitta med micken till headsettet fem mil från huvudet ungefär. Så varje gång nån nu förtiden sitter med micken i en udda vinkel säger vi som vatt där ett tag. Förösker du göra enn Jim eller.
Han va också en sån som missade att han inte hade headset på sig och tyckte att han hade fått lite samtal på sistone...
härlig människa :P

 

Mitt på denna bild ser ni Jim en utekväll på Fibbers

 

Någon som också bör nämnas är ju dunken. Bakis och Fibberskungen. Jag och Maria började fem en fredagsmorgon och klev på bussen vid oconnel. Fembussen brukar va väldigt tom förutom på finnar (dom är överallt ...) Men denna morgon när vi båda två kliver på sitter Dunken och Dahlberg i ett av sätena sött lutandes motvarandra sovandes. Va fan gör dom här va den första frågan.
Joda det visade sig att de båda hade precis som vanligt på torsdagar vatt på Fibbers, Denna gång hade dom dock låtit bli att gå hem utan bestämde sig för att festa tills fem bussen skulle ta dom till jobbet. När vi väl kom till jobbet lägger sig dunken under desken och sover.

Det va inte heller första eller andra gången vi såg dunken sovandes under desken på morgonen. Maria hade dock oturen att sitta bredvid honom . Det sprider en härlig doft på våran lilla desk dessa dagar

 

 

Dunken och Dahlberg. Fibbers konungarna


Sen har vi även en nyligen bortförflugen vän som drog ner till Malta. Mr Bantevante.
En typisk stockholmare i mian ögon när jag börajde på desken men ack nej inte för honom själv. Bante umgicks med sina likasinnade på AZ vi gav deras lilla grupp namnet copacobana killarna. Det va precis va dom va.
Bante va den som på något sätt alltid va fullare än dig själv på festerna och alltid va med på festerna.
Nyårdagen förra året tyckte bante att det skulle va en fin ide att åka direkt från festen till jobbet så han tog sig en taxi mitt i natten åkte in till jobbet och skulle lägga sig under desken för att sova en stund. Vilket han gjorde. Dock sov han lite för länge och sov under desken i tre timmar. Vilket betydde att han glömde logga in på telefonen och kom försent.

 

Bante med sin oscarstatyett

Just nu orkar jag inte skriva om fler men jag lovar det finns många många fler :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback