Stop stalling. Make a name for yourself

Idag är en dag då jag oroar mig nått otroligt för jobbet... Jag anar att många inte fattar ett skit av vad allt jag kommer skriva nu kommer betyda men i allefall vi kör en ordlista i slutet

Maria a slutade vilket betyder att en QA tjänst har blvit ledig och att jag nu själv har blivit den som tar hand om hotkeyn (hotkey bra sak att ha själv)
Bante kommer sluta vilket betyder att ännu en QA släpps loss.
Om jag inte får nån av dom två rollerna blir jag orolig att det skulle vara något fel på det jag gör på jobbet vilket jag aldrig redigt har hört complains about. Förutom att jag inte kan stava
För tillfället är jag backup escalation manager för maria . Maria har en stor chans att få en heltidsroll som Qanalyst vilket då gör att jag kanske som hennes backup får den rollen men det är ju inte heller säkert med tanke på att ja vem fan vet.
Ingen vet nånsin hur dom tänker på vårt konto och jag är asrädd att dom tänekr ta den chansen ifrån mig för att dom tror att jag inte tar mitt jobb på allvar. Att min personlighet skulle göra att jobbet blir oseriös. Ingen verkar förstå att jobb är jobb och att mitt jobb inte kommer bli uberflumm bara för att jag är det. Jag kan vända och det är ett personlighetsdrag jag gillar med mig själv men jag är rädd att ingen ser det.
Cathrine har fått en roll som QS vilket kanske betyder att Elena som är hennes backup tar över ATL rollen. Vilket gör att då lite av elenas roll kommer släppas.
Självklart önskar jag då att jag får den rollen. Jag kan ju inte hoppas på allt självklart men jag önskar att nån tog mig på allvar att någon vågade lite på att jag gör mitt jobb ordentligt.

Min andra stora fråga är vem ska dom annars sätta på dom rollerna. Stefan som snart kommer dra iväg till UserAdmin och eller sören som jobbat här i 3 månader. Eller jag som jobbat på desken i snart 1½ år och alltid föröskt gå till jobbet på mitt allra bästa humor som många vet är helt underbart ;) Dom få dagar jag går in med dåligt humör är det antaligen för att något större hänger över mig eller att jag för det tillfället har hemlängtan vilket man faktiskt många gånger kan ha när man lever här borta på den gröna ön

QA = quality advocate (den som ser till att alla andras samtal håller rätt standard)
QS = quality specialist (ser till så att QAs gör sitt jobb ordetnligt)
Escalation manager = Den som håller kolla på alla hägre prioriterade tickets
Qanalyst = håller koll på defect preventions och ser till så mkt går rätt till (har inte direkt nån större koll på den men)
ATL = assisten team leader. ( precis som det låter den som tar över när teamleadern inte har tid)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback