when I see you it stings like hell

då va man hemma o har klarat av Malta tänkte ajg skulle göra som i litauen.. en dag i taget

Malta Island Hopping tour '07

Måndag 6 august


Som sagt lämnade hemmet vid o5.40 tror jag, åkte in till kalmar flygplats o checkade in .. Kände mig grymt ensam eftersom jag var den ända som åkte ensam och inte va affärsnisse vilket exakt alla andra var! Men det gick bra ! gick assnabbt och flyga upp till sthlm han knappt äta upp frukosten! Sen var det avstinging bort mot Forex växla mina pengar och så letade jag rätt på var jag skulle checka in och det visade sig att alla typiska små svenskar hade ställt sig i kö innan disken ens öppnad så jag  gick o satte mig på min resväska. Incheckning gick genom gaten o satte mig o läste lite bok ^^ spanade in snubben me grymt söt näsa på flygplatsen med ^^.Upp i lften igen o fick lite världsäcklig mat! sov lite me o så var jag äntligen framme! Tog mitt bagae gick ut o möttes av en helknäpp snubbe fran malta sm var ef ledare.. hmm Mario kanske han hette .. komsik va han allefall..O så sa han att vi väntade på en till smo var norsk.. o så kom Joanna som var jättesnobbig o jag delade rum me sen tillsammans med två dasnkor ^^. Sen ut genom dörrarna och värmen slog än o där stog 16 tyskar! en lätt presentation. Det här är rebecka o joanna det här är tyskarna.. HAHA vi fick iallafall namn :P iväg mot hotellet och lätt genomgång..delades in i rum gick upp till dom bytte kläder och när och åt middag.. hmm asäckligt!! sen var det rundvandring i St julians där vi bdde . Och sen av till mcdonalds för en coca cola o sen vidare till EF karaoke .. höhö vi sjöng summer of 69 kunde redan texten så det var nemas problemas ^^ Sen så vatt det trist så jag o nga tyskar gick ner till stranden och snackade typ skolsystem och massa sen var d dags att gå tillbacks till hotellet.. Han dock få en komplimang för min egenslak.. av Andy som vatt i USA ett år han frågade om jag vatt i ett engelsktalande land innan o så sa han att jag hade jättefin dialekt ^^ aja tillbacks till hotellet och soooooova!!

Tisdag 7 augusti

Den här dagen var vi runt på systeröarna Gozo och comino vilket var molto trevligt åkte powerboat va ashäftigt! hade dock inte sååå många att umgås med eftersom tyskarna nu börajde inse att man kan prata tyska med varandra.. astråkigt. Och rumskompisarna var kanske itne heller dom trevligaste så jag kände mig väldigt ensam den här dagen! :( hde lätt panik över allt då. men va fan tänkte jag .. det är ju bara nga dar kvar! Men så var vi på en jätefin strand Ramla nånting hette den. Sanden var jätteorandge och havet var aldeles turkost!ascoolt! Aja på kvällen var det beach party asäcklig mat och väldigt dåligt sällskap.. satt själv typ o glodde på tyskarna föröskte fatta va dom sa första kvarten men sen gav jag upp! så då satt jag o skrev meddelande i sanden på svenska så ingen skulle fatta va det stog.. mkt fint gjorde jag det allefall!  Aja sen var det hem o lägga sig igen :P
image12

Onsdag 8 augusti

nu var vi i Mdina den gamla huvudstaden tror jag var väl fint o så. och så var vi på ett glasbruk men ytp allt kändes som misslyckade varaianter utav det glas vi har här i sverige typ. dock sa jag inget om det :P hade fortfrande ingen att umgås med föruto på eftermiddagendå vi var på stranden på golden ay o badade och solade. snackade lite me mina rumskamrater då så jag var itne helt ensam .. som tur var. På kvällen var det comino by night! fest på båt o massa ef folk o så där. Vi vip folk fick gå på först och man kändes sig extremt cool när man trängde sig före in på båten och på bussar och allt! Fick som vanligt äcklig mat på kvällen! men men asgaravade åt en snubbe me en tröja det stog I love all girls på.. så jävla patetiskt hahaha.. Italienare! *suck* Men men

Torsdag 9 augusti

torsdagen var vi först i valetta! då ahde danskarna precis åkt hem oxå så det va bara jag o norsken. Men vi va i valetta såg på en film om Maltas historia ganska inressant faktiskt var välb ara jag som tyckte det me tanke på att resten sov genom ela hahah.. :P Sen var på stan gik omkring satt på gatan och käkade mat för att fokl var så förkylda och det blev bara värrre med alal fläktar överallt.. haha såg nog ganska kul ut Tim en av de tyska killarna satt me sin tomma mugg framför sig och det kom nån o slängde ner ett mynt i den.. haah d va lite kul alal började asgarva! så gjorde även han som slängde ner mynten :P hahah Sen var vi vid blue grotto det va intressant faktiskt och fint dock slog jag i benet så jag ahr  världens fetaste blåmärke precis under knät på mitt högre ben! dåååigt men va fan det läjer väl.. men sen när vi åkte där ifrån körde vi förbi flygplatsen och lämnade tyskarna .. va lite sorgligt faktiskt. fick två kramar! :D båda av kilalr undra va jag ahde gjort mot dom egentligen :s men dom va mkt trevligare än tjejerna.. sa hejdå till Ronja som jag ahde umgåts lite me första dagen. Sen var det bara jag fyra österikare och rudolf HAHAHAH en tysk kvar! gick upp på mitt rum och upptäckte att mitt bagage var borta så jag gick ner tillr eceptionen och ingen visste va det va men så plötsligt såg jag min väska! fy fan va lättat jag va! sen så ringde dom matthew på EF som såg till att ajg fick ett nytt rum som jag dleade me två norskor .. så allt gick bra! tog mig en lång dusch och sen mötte jag upp me restne för att käka middag äckligt som vanligt! men vi givck ut o dansakde på kvällen ahde först ingen lust men rudolf tvingade me mig. ^^ Hade faktiskt kul ändå .. tillbax vid typ halöv ett gick o la mig o när jag vaknade var det bara jag kvar från min grupp :(

Fredag 10 augusti

men jag sov typ halva dan o resten var jag vid poolen och på balkongen där jag satt o läste min bok :D Sen vid 8 tmöttes jag av en Efledare och min taxi chafför i vanliga fall brukar EF folket följa med till flygpltasen men inte mig.. specialfall ^^ men sen var det off hem gjorde allt för att inte somna medans jag väntade på att flyget skulle komma .. 23.40 kom det och det första ja gjorde när jag klev på o hade satt mig var att somna! vaknade en halvtimme senare då var det middag.. skitäckligt! åt ingeting.sen tog det väl ett tag o sen så somnade jag igen.. o så vaknade man fram o tillbax hela tiden på flyget! men framme på arlanda var man tillslut plockade ut mitt bagage gic o letade efter en bänk hittade en o sov en timme. gick o växlade mina pengar och checkade in mot hemmet.. Mötte mamma o pappa på flygplatsen kl 10. Då hade det gått mer än 12 timamr sen jag börajde min resa! var så trött!! a just det på lrödagen när jag lanade på arlanda vid fyra skickade jag ett grattis sms til Ajda har dock itne fått nått svar!! :(


image13


Kommentarer
Postat av: Ewe

oj oj vilken lång text :P då vet man att maten inte är god i malta då ^^ synd att du inte fick ta nån me dig, det hade varit roligare!

2007-08-12 @ 14:44:39
Postat av: Elin

Tjena Bex! I'll use english since I'm missing those three very important letters =P Your trip seems assume, really does, I got to visit Malta sometime, although it's such a tipical place for 15-years-olds on language travels and so on. I hope that you'll write posts once in a while, so that I can keep up on what's happening back home. Now on camp, I go online almost every day, since that's what all the others do and sometimes there's no other way for me to entertain myself. Stay well and say hi to everybody and if you want to hug someone and need an excuse you can tell them the hug's from me ;)Alright, bye bye!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback