En lätt snuddning av din hand

En lätt snuddning av din hand var allt jag fann

en natt i maj

din kropp i min närhet

du i min närhet

jag märker det

vet inte var min kropp ska ta vägen

tillsammans är vi aldrig

dock alltid i varandras närhet


Dina visknigar i mitt öra

vet inte va du vill

kan inte koncentrera mig

du är så nära

nånstans under bordet

snuddar vi varandra igen

jag kan se våra kroppar

så nära

men ändå så långt bort


En ensam promenad

med massa folk omkring

dock är du den ända jag märker

du går bredvid

våra händer möts

mer än en gång

det är mer än en snuddning

vill du nått

eller vill du ännu en gång dra ner mig

långt ifrån dig


Syrener doftar av kall sommarkväll

gång efter gång

nuddar våra händer varandra

jag önskar jag kunde ha alla känslor

i den handen som nuddar dig

känns inte som handen tillhör mig

aldrig vi fattar varandra

men alltid snuddandes

snälla promenad

ta inte slut


Kvällen lider mot sitt slut

desperat fösök att fatta

varför fortsätter vi att nudda varandra

jag känner fortfrande din fot nudda min

fastän du sitter meter ifrån

men fortfrande nuddar vi varandra

kvällen tar alltid slut

tillsammans är vi aldrig

dock alltid i varandras närhet

Rebecka Lövgren  20-05-07


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback