no music no life

Sen senaste inlägget förra veckan angående låten som jag tillägnad min lille vän emme där borta i starterna fick jag en kommentar av bambi om att låten är utjatad och sen dess har mina tankar snurrat...

Plain whit t's - hey there delilah påminener mig mycket om emme nu . då hon är i new york och jag här på irland. Speciellt den här biten

"Hey there Delilah
Whats it like in New York City
I'm a thousand miles away
But girl tonight you look so pretty
Yes you do
Times Square cant shine as bright as you
I swear it's true

Hey there Delilah
dont you worry about the distance
I'm right there if you get lonely
Give this song another listen
close your eyes
listen to my voice its my disguise
Im by your side"

Emme är min sparking vän "time square cant shine as bright as you"
Dööh hon är i new york och hur långt det är emellan oss så är hon ända min alla äldsta och bästa vän jag haft och upplevt livet med.
Det spelar ingen roll hur många gånger låten spelas på radion eller dyker upp i någon tv reklam det finns fortfarande ingeting som får mig att tröttna på den.

Precis som att AFI - miss murder alltid påminner mig om bambi och alla kvällar vi har suttit djupt inne i våra diskussioner om allt mellan himmel och jord. När vi var fjorton satt och skickade låtar till varandra om drömde om något bättre eller något så mycket längre bort.
Detta även fast miss murder var en av de sista låtarna jag fick skickad till mig av henne. kanske är det som gör att jag tänker extra på hennne när jag hör denna låt spelas

På samma sätt påminer nästan alla magnus uggla låtar mig om ajda . När vi sitter i bilen sjunger med till IQ , Trubaduren och dansa aldrig nykter. Alla låtarna får mig att tänka på alla stunder vi hade förra sommaren alla festar och roliga minnen. Speciellt refrängen här

"Ska vi gå ut och möta livet du och jag
den lilla tid som vi är här
gå ut och se om det har hänt nåt nytt idag.
Nu när alla blickar bakåt.
Ägna er åt gårdagen ni men jag är inte road utav nostalgi
så vi går ut och möter livet du och jag nu här idag."

Magnus Uggla - Mitt decenium

Resan till frankriek som gjorde förra september har ett antal låtar som får mig att tänka på den resan i den ingår

Shakira - Whenever , wherever oh ja va vi skapade rumpor när vi kom med natttåget från paris och hemmåt efter springade i paristunnelbanesystem och fransmän som inte snackar engelska

The Beatles - Hey jude Våra små älsklingbritter och alla deras låtar dom sjöng. Beatles hit Beatles dit. lite twist and shot lite jaa nu kom jag inte på fler bara för det och en jäkla massa blandade låtar av alla möjliga aritister tex red red red wine

 

andra låtar som har massa saker förknippade med sig är tex

The Cranberries - Zombie en snurrig utekväll hemma i kalmar och purple aura

Mcfly - The Heart never lies skrika sig hes i lodon med tilly till en av de bästa låtarna från min fjortistid ^^

Gyllene Tider - Dansar inte lika bra som sjömän Dansa runt i köket hemma under pizzakvällen med dom värsta bilderna ever

I can go on forever! men jag slutar här och förlåt för alla låtar och männsikor jag missat

 

 


Kommentarer
Postat av: Ewe

åh älskar miss murder :D hörde den första gången i las vegas vilket va den bästa tiden i mitt liv.. åh minnen. vissa låtar tröttnar man faktiskt aldrig på :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback