take my hand

Alltid när jag pratar med folk hemifrån eller man säger att man ska åka hem frågar dom alltid "jahaa när ska du komma hem da?" jag svarar alltid att aa jo jag ska hem i november och hälsa på mamma o pappa . Folk kollar då konstigt på mig och säger " ja men när ska du flytta hem?"
Det finns inget vettigt svar. Visst jag saknar väl vissa delar av Sverige men när man väl återvänder märker man att det är ju inte som det va. Folk är inte kvar sommaren när vi tog studenten återkommer inte bara för att vi träffas igen. Visst minnen finns kvar men minnen finns inte i en plats dom finns där i hjärnan eller hjärtat beror det på vilken del av kroppen man tror styr
Just nu har jag inga planer på att åka hem dels för att jag trivs så väldigt bra här. Jag älskar att få komma hem sitta på balkongen med Elena och dricka bulmers och snacak skit. eller att ta en kopp kaffe med maria på eftermiddagarna.
Det finns inget tvivel om att när jag åker härifrån kommer det va med vemod i hjärat. Jag kommer sakna allt som finns här. Allt från knackersna som använder hästar som transportmedel mitt i Dublin city till Maria elena min söta lilla alex våran lägenhet desken och allt annat som finns här runtomrking.
Så bara så alla vet jag har fortfarande inga planer på att åka hem
och nej jag tänker inte åka hem för att plugga. Jag ve ju inte ens vad jag vill plugga varför sätta fart i något som jag kanske inte kommer slutföra för att jag tycker det är tråkigt.
Är det något man lär sig snabbt är det att man bara lever en gång.


Kommentarer
Postat av: Ewe

du behöver inte flytta hem om du inte vill ;)

Postat av: Sussi

det är äl klat att du inte har lust att åka hem, plugga för att plugga när man ändå har ett liv är ju trist, för andra som satt hemma i Läcket fanns inte mkr annat att göra =P ser fram emot när du hälsar på!

2009-11-05 @ 11:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback