I wanna rock right now

Veckan har varit lugn och fin. Eller inte på jobbet där har det varit fullt ös. Kommit hem och lagat mat varje dag. Annars kan jag och amanda va jävligt slöa när det gäller matlagning. Käka nudlar bara för vi inte orkar laga mat.
Men den här veckan har det varit ändring.
Vi gjorde Pannbiffar i måndags. Eget ströbröd gjorde vi med. Mina händer va helt förstörda efteråt. Har inte redigt några effektiva verktyg . En mortel hade uppskattas. Jag vet att dom säljer ströbröd här med men det är inte samma sak som hemma. Här är det större klumpar och klumpar i maten är inte gott.. Inte nånstans!
Så vi gjorde eget
Tog en stund men attans va goda pannbiffarna blev. Sen orkade vi inte med potatis för ingen av oss tycker egentligen om kokt potatis (undantag för nypotatis) Så vi kokade broccoli istället och sen stekte vi lök till det hela.
Sist men inte minst gjorde vi gräddsås till. Det va så otroooligt gott. Tror vi lyckades trycka i oss all mat på tallrikarna på 5 minuter. Men vi hade pannbiffar kvar ända fram tills onsdag
Igår lagade vi Wok för 17 pers känns det som. Så nu har vi mat kvar för idag och imorgon allefall. ^^
Men aja nog matsnack, Ikväll är det Leaving pint för Tina så då blir det utgång och som vanligt sitter jag och amanda och peppar på jobbet och det har vi gjort i 1½ timme eftersom vi började kl 6.00 båda två.
Sista helgen som ledig nu. Jobbar både nästa helg och helgen efter det. Pengar in på kontot och direkt till Italiensparbössan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback