this year to save me from tears

Så ännu ett år av jul ska firas i dublin..
Förra året var jag hemma i byn .. eller inte på julafton då var vi hos mormor , men allefall.
I år firas i dublin förhoppningsvis med några av kollegorna som är kvar.
Men det känns lika fel varje år att inte fira jul hemma i sverige. Man får aldrig någon riktig julkänsla för det mesta blir det bara kaos..
Första året i dublin 2008 firade vi med fest hemma hos dahlberg , 2009 satt jag och elena hemma i lägenheten på dorset och käkade popcorn och kollade på harry potter. Sen sov vi eftersom båda två jobbat som galningar den veckan.
I år har jag faktiskt lite hemlängtan , har bara varit hemma två gånger under året och nästa år blir nog inte bättre , Solsemster planners och även venedig. En italiensk stad per år är mitt nya motto ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback