come back to texas

Nu har jag funderat igen...
En nära vän till mig åker bort i två månader för en road trip i USA.
Men det är inte det som är det viktiga. Den där som åker bort i två månader är en han.
Jag kan se in i folks huvuden när dom läser det och tänker "jahaa en han åååh har hon en ny kille på G"
Men nee så är det inte, men det är det jag funderat på.
Varför behöver en killkompis vara en pojkvän. Varför kan det inte bara vara en nära vän som råkar vara kille?
Sen är ju majoriten av mina kompisar tjejer.. förutom kausti. Han är en han.
Men sen är väl inte jag den som är världens tjejigaste brud och tycker om att prata om nya inne trenden för läppstift och min nya väska. (visst jag nämner nog det då och då ibland med)
Men varför hela tanken började flyga runt i huvudet är väl mest för att vi diskuterade hur folk egentligen ser oss två när vi drar internskämt of doom och alltid pratar med varandra och speciellt när vi drar internskämt via kommenterar på facebook.
folk tror på 3 sekunder att dom där båda.. hmm är det nått på G där nånstans.
Men Nej flertal av alla jag känner har en killkompis som är en nära vän och inte tycker jag det är nått konstigt med det.
Varför ska könet på ens kompis betyda något ? Varför kan man inte bara vara med dom man har samma humor ? eller dom som har lika dålig musiksmak som en själv? eller dom som alltid lyssnar ? och dom som man kan berätta allt för utan att dömma en?
Men jag kan själv ibland tänka samma tanke när jag ser en kille och en tjej som är kompisar och för det mesta så mår jag dåligt över att jag ens tänker tanken för att jag vet att va fan jag själv har ju en kompis själv som inte har samma kön som mig. Varför ska vi då behöva tänka den tanken.
Inte kan jag ändra på det heller.
Men för att säkerställa det hela. Kausti är min sametimekompis. En vän jag skriver till direkt på morgonen och som jag sen fortsätter snacka med hela dagen tills nån av oss blir lagom upptagna och jag kommer sakna att inte ha någon att snacka med om dagarna nu. Tur är väl det att Italien och Oxegen väntar runt hörnet.
Nu har jag funderat igen...
En nära vän till mig åker bort i två månader för en road trip i USA.
Men det är inte det som är det viktiga. Den där som åker bort i två månader är en han.
Jag kan se in i folks huvuden när dom läser det och tänker "jahaa en han åååh har hon en ny kille på G"
Men nee så är det inte, men det är det jag funderat på.
Varför behöver en killkompis vara en pojkvän. Varför kan det inte bara vara en nära vän som råkar vara kille?
Sen är ju majoriten av mina kompisar tjejer.. förutom kausti. Han är en han.
Men sen är väl inte jag den som är världens tjejigaste brud och tycker om att prata om nya inne trenden för läppstift och min nya väska. (visst jag nämner nog det då och då ibland med)
Men varför hela tanken började flyga runt i huvudet är väl mest för att vi diskuterade hur folk egentligen ser oss två när vi drar internskämt of doom och alltid pratar med varandra och speciellt när vi drar internskämt via kommenterar på facebook.
folk tror på 3 sekunder att dom där båda.. hmm är det nått på G där nånstans.
Men Nej flertal av alla jag känner har en killkompis som är en nära vän och inte tycker jag det är nått konstigt med det.
Varför ska könet på ens kompis betyda något ? Varför kan man inte bara vara med dom man har samma humor ? eller dom som har lika dålig musiksmak som en själv? eller dom som alltid lyssnar ? och dom som man kan berätta allt för utan att dömma en?
Men jag kan själv ibland tänka samma tanke när jag ser en kille och en tjej som är kompisar och för det mesta så mår jag dåligt över att jag ens tänker tanken för att jag vet att va fan jag själv har ju en kompis själv som inte har samma kön som mig. Varför ska vi då behöva tänka den tanken.
Inte kan jag ändra på det heller.
Men för att säkerställa det hela. Kausti är min sametimekompis. En vän jag skriver till direkt på morgonen och som jag sen fortsätter snacka med hela dagen tills nån av oss blir lagom upptagna och jag kommer sakna att inte ha någon att snacka med om dagarna nu. Tur är väl det att Italien och Oxegen väntar runt hörnet.

Kommentarer
Postat av: william

grym snygg header:D

Postat av: Kaustiti

Naaaw :D Tack för dom fina orden och håll ut nu så ses vi om några veckor!



http://open.spotify.com/track/3OOdPTtRSnZsWYZgi36RZ2

2011-06-02 @ 05:48:05
URL: http://kausti.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback